èrdekessègek a nagyvilàgból

Epilepszia

Epilepszia

Milyen érzés lehet epilepsziával élni?

2016. május 05. - eticsiga.blog
Hogy jellemeznéd az epilepsziád olyan embernek, aki nem ezzel az állapottal él?
1. “mintha egy földrengés lenne a fejemben, aminek a központja mindig ugyan azon a helyen van. Az egyetlen kérdés a rengés erőssége, és hogy mennyi ideig tart”

2. “mindig nehezemre esett elmagyarázni az embereknek a rohamaimat, mert a roham alatt eszméletlen vagyok, nem vagyok tudatában ennek az eseménynek. Nemrég magammal vittem a partneremet az orvosomhoz, hogy elmondja ő mit látott, miközben rohamoztam. Ketten együtt egyszerűbb volt ezt elmagyarázni.”
3. “mintha egy olyan helyen ébrednék fel, ahol nem is aludtam”
10_17.jpg
4. “mintha egy időzített bombán ülnék, várva arra, hogy minden pillanatban felrobbanhat”
5. “félelem a tudatlantól. Félelem, hogy bármikor megsérülhetek, vagy én okkozok sérülést valakinek. Csomót érzek a hasamban, aggódni kezdek. Olyan, mikor valaki más irányítja a testedet pár percig, azt tesz veled amit akar, és aztán te semmire se emlékszel. Csak imádkozhatsz, hogy túléld és ne sérülj meg.”
11_20.jpg
6. “ a fejemben egy fergeteges buli van, amire engem nem hívtak meg”
7. “mindig azt mondtam az embereknek, hogy egy hümmögő hangot hallok a fejemben és a látásom elhomályosul (amilyen egy tévé csatorna, mikor kihúzzák az antennát).”
8. “az epilepszia olyan mint egy vöröshagyma. Csíp, nem számít ahogy te megpróbálod eltolni magadtól, így sokszor könnyeket csal.”
12_18.jpg
9. “ sokszor meséltem a gyerekeimnek, hogyan fogad és továbbít az agy információt az emberi test bizonyos részeire, a tüdődnek hogy lélegezz, az ujjaidnak hogy érezd mikor fázik a kezed, stb. Amikor a fiamnak rohama van, az agyában lévő üzenetek egy kicsit összekeverednek, és egy ideig nem továbbítják az információt, vagy téves információt ad tovább. Ezért fontos, hogy a roham alatt vigyázzunk a fiú testére, védjük az esetleges sérülésektől.”
10. “ olyan mikor az agy egy számítógép, az epilepszia pedig egy vírus. A vírus miatt az agynak újra kell indítania saját magát, ezért kérlek légy készenlétben, amíg ez tart.”
13_12.jpg
11. “ gondold azt, hogy az agyadnak rengeteg lámpa kapcsolója van. Normálisan az agyad a testeddel együtt működik, amikor meg akarod mozdítani a kezedet, és bekapcsolni a lámpát. De aki epilepsziával él, az agy nem kommunikál a testével, ezért a villanykapcsoló anélkül kapcsol be, hogy azt az ember nem is tervezte, hogy bekapcsolja.”
12. “vihartánc az agyamban”
14_11.jpg
13. “kivesz valaki dokumentumokat egy dobozból, és feldobja mindet a levegőbe. Aztán neked vissza kell tenned minden papírt a helyére. Ez történik, mikor nekem rohamom van.”

A bejegyzés trackback címe:

https://eticsiga.blog.hu/api/trackback/id/tr938688976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása