èrdekessègek a nagyvilàgból

Epilepszia

Epilepszia

Epilepsziával Spanyolországon keresztül

2018. január 13. - eticsiga.blog
Az epilepszia még ma is azon állapotok közé tartozik, amit máig nem tudunk 100% -osan megérteni és kontrollálni. Egy misztikus betegség még az orvosoknak és kutatóknak is, főképp akkor, ha az ember a “semmiből” lesz epilepsziás.
Francesca Turauskis élete megváltozott, mikor átélte élete első rohamát.
“Az első rohamom 7 évvel ezelőtt történt, akkor még 21 éves voltam. Ebben az időben voltam végzős az egyetemen. A családomban senkinek se volt epilepsziája, így olyan kérdésekkel bombáztak engem az orvosaim, hogy “Fogyasztottam e alkoholt? Szedtem e valamilyen drogot?” A válaszom persze nemleges volt. Mikor az első rohamom volt, éppen rizottót főztem a barátaimnak otthon. Értem én, miért teszik fel nekem az orvosok ezeket a kérdéseket, de mégis olyan ellenszenvesen éreztem mindet. 4 évvel később a rohamaim megszaporodtak, ekkor kaptam meg a diagnózist.”

Franciska számára a legboldogabb dolog, ami az életében történt vele, mikor megállapították nála az epilepsziát. Hiszen innentől megfelelő gyógyszereket kapott, amitől el is múltak a rohamai, ismét szabadon élhetett. 3 évvel később közel 790 km-t túrázott Spanyolországon keresztül a Szent Jakab úton (Camino De Santiago).
bear.jpg “A zarándokút során féltem, hogy elegendő antiepileptikumot hoztam-e el magammal erre a hosszú útra. Volt egy felirat is a hátizsákomon : Epilepsziám van (spanyolul: tengo epilepsia). Valaki szerint ezzel úgy néztem ki, mint a Pattington Bear.”
Franciska a hosszú útja során rengeteg emberrel találkozott, akikkel meg is osztotta a történetét. Sokuk nagyon keveset tudott erről a betegségről. Voltak, akik a történetét hallva bizonytalanok lettek vele szemben, de ez csak még jobban felerősítette benne azt, hogy még több emberrel kell beszélnie az epilepsziáról, valamint erőt adott neki ahhoz, hogy végig tudjon menni az úton.
bear.png
 “Amennyit sétáltam, és amennyit beszéltem több és több emberrel, annál erősebbnek éreztem magamat, ezzel megmutattam az embereknek is, hogy mire képes egy epilepsziás. Nagy Britanniában az epilepsziások 52%-a él rohammentesen. Azoknak, akiknek nem jól kontrollálható az epilepsziájuk, a pánik a legutolsó dolog, amit hallani akarnak tőled.”
Franciska tudja, hogy bármikor visszajöhetnek a rohamai, de félelemben élni nem igazán egészséges. Ezért inkább átutazta Spanyolországot.
forrás: http://differentbrains.org/man-epilepsy-walks-across-spain/

A bejegyzés trackback címe:

https://eticsiga.blog.hu/api/trackback/id/tr9213571533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása